5 myśli w temacie “Żyletka”

  1. „Żyletka” była przeznaczona dla prominentów. „Żyletka” – ponieważ blok jest „cienki”, „wąski”. Podobno jest i inne wytłumaczenie.

  2. Nazwa ze względu na kształt i używana do tej pory, raczej przez starszych Ełczan. Na zdjęciu widoczna słynna Mozaika z lastrykowymi wbudowanymi w ścianę ławkami.

  3. Urodziłam się i wiele lat mieszkałam w Ełku. U mnie w domu nazwa żyletka tłumaczona była tym, że blok „ostro” przecinał skwer, jednocześnie byl długi ( jak na tamte czasy) i mógł kojarzyć się z żyletką właśnie.
    Dodam komentarz do kiosku przy ówczesnym prezydium. Był to kiosk spożywczy, korzystali z niego pracownicy prezydium oraz uczniowie ogólniaka. Często, będąc u mamy w biurze sama kupowałam tam słodkie bułeczki. Mam wiele starych zdjęć Ełku i jego mieszkańców i uwielbiam je analizować. Gratulacje za „śpioszka” na ławce. Pozdrawiam

Dodaj komentarz