10 myśli w temacie “Kreisaltersheim”

  1. Był to Powiatowy Dom Starców a obok stał także Waisenhaus czyli Sierociniec.Przed ich wybudowaniem, przy samej szosie Straduńskiej (Stradauner Kunstrasse) stały kamienna ławeczka i okrągły kamienny stolik który upamiętniał pobyt w Ełku króla Fryderyka Wilhelma IV.Pozdrawiam

  2. To może jak już wiesz, to cykniesz nam to jak to obecnie wygląda 😉 bo ja niestety nie mam możliwości obecnie przejść się i obaczyć na własne ślepia.

    pzdr

  3. hahaha już i ja wiem, gdzie to jest – mieszkam bardzo blisko 🙂
    budynek na pierwszym planie to aktualnie Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczna i Biblioteka, a troche dalej jest teraz Powiatowy Urząd Pracy…
    Przy bramie do Poradni rośnie stary kasztanowiec, ogrodzenie zmieniło się trochę 😉
    chętnie zrobię zdjęcia i prześlę
    serdecznie pozdrawiam i gratuluję posiadania takiego fotograficznegp archiwum 🙂

  4. …zapomniałam dodać…
    zanim otworzono tam Bibliotekę, była tam „zerówka” – wiem, bo tam chodziłam 😀 wiem też, że w środku nadal są stare wydeptane przez lata schody… kiedy było w Ełku nasze mini trzęsienie ziemi, byłam akurat w środku na praktykach studenckich 🙂

  5. W pierwszym budynku mieści się Poradnia psychologiczno-Pedagogiczna oraz Filia Biblioteki Pedagogicznej. Był to Dom Starców, ale z moich informacji wynika, że następny budynek to nie był sierociniec, tylko dom dla dziewcząt (cokolwiek to wówczas znaczyło)

Dodaj komentarz